مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

آشنایی با شیطان پرستی

سال های پس از رنسانس را می توان به سال های افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی،اجتماعی وجنبه های متعدد روابط انسانی توصیف کرد.پس از برداشته شدن یوغ تعالیم متعصبانه کلیسای کاتولیک از گردن انسان غربی، چند کنش مهم فکری و فلسفی شکل گرفت که از جمله آنها، رویکردهای متفاوت به مساله انسان و رابطه او با خداست که زمینه های شکل گیری بسیاری از جریان های فلسفی را فراهم آورد.قرن ها بعد یعنی در سال های آغازین قرن بیستم برخی عناصر فاسد الاخلاق با اتکا به گرایش ها و نظرات توراتی و پروتستانی به طور مخفیانه جریان شیطان پرستی را با ویژگی هایی همچون گناه گرایی، قتل، تجاوزات جنسی، نابود کردن اصول اخلاقی، بی توجهی به مسائل توحیدی و... پایه گذاری کردند.اگر چه فطرت خداجوی انسانی، عاملی بازدارنده در تمایل یافتن تعداد زیادی از افراد به این جریان شده ولی استفاده از موسیقی های جذاب و متنوع، انجام اعمال خارق العاده و دور از ذهن، تهی شدن انسان غربی و عصر جدید از معنویت و عدم اتصال اتصال به منبع فیض و یا رابطین منبع فیض موجبات گرایش افراد اندکی را به این گروه ها فراهم آورد.

نکته حائز اهمیت آن است که با وجود عدم استقبال عمومی از عضویت در گروه های شیطان پرستی، آموزه ها و تعالیم گمراه کننده ای توسط ایشان  و به وسیله ابزارهایی که از سوی قدرت های بزرگ سیاسی در اختیارشان قرار گرفته منتشر شده و می شود واین گروه ها در سراسر جهان همواره به عنوان کانون های فساد و فحشا شناخته می شوند.

سال 1960 را می توان  بطور جدی آغاز دور جدید حیات و فعالیت شیطان پرستان در آمریکا دانست، یعنی زمانی که یک جریان خاص شیطان پرستی مسیحی به طور رسمی در کشور آمریکا فعالیت خود را به عنوان یک فرقه و مکتب آغاز کرده است، نکته قابل توجه نقش جدی ماموران  سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا در شکل گیری جریان یاد شده است.

شیطان پرستی دینی:

این که اساسا آیا می توان شیطان پرستی را دینی خواند، محل سوال جدی است، اما با توجه به این که در بیشتر کشورها چنین دسته بندی ای ارائه شده است از عنوان((شیطان پرستی دینی)) عینا استفاده می شود.

مبنای بنیادین این نوع گرایش به شیطانیسم، پرستش یک نیروی ماوراء الطبیعه اساطیری یا چند خدایی است و بیشتر پیروان آن به ((خدایان)) روم باستان ،الهه های شرقی و... گرایش دارند، اما رکن اصلی این نوع شیطان پرستی نیز مانند دیگر انواع آن تاکید بر پرورش استعدادهای شخصی انسان و در حقیقت خودپرستی است.

شیطان پرستی فلسفی:

این نوع گرایش عبارت است است از این که محور و مرکز عالم، انسان است.این شاخه از شیطان پرستی به پایه گذار این فرقه به نام آنتوان لاوی نسبت داده می شود. این نوع شیطان گرایی نیز مانند 2 نوع دیگر یعنی دینی و گوتیک از مبنای اعتقادی یهودیت نشات گرفته است.

نام کامل بنیانگذار این فرقه، آنتوان لاوی(Anton szandor Lavey) است.وی در 11 آوریل 1930 میلادی در شیکاگوی آمریکا متولد شد و همراه خانواده اش به سانفرانسیسکو عزیمت کرد و تا زمان مرگش در آنجا ساکن بود. وی شخصیتی ناهنجار و ناسازگار داشت و در 17 سالگی ضمن فرار از تحصیل به عنوان دلقک به سیرک پیوست.لاوی در سال 1950 میلادی در دایره جنایی پلیس آمریکا به عنوان عکاس مشغول به کار شد که تاثیر زیادی از کارش گرفت.آنتوان در سال 1952 با کارول لنسیگ ازدواج کرد، اما بنا به دلایلی از جمله التزام نداشتن به اصول اولیه اخلاقی و پایبندی به روابط خانوادگی و شیفتگی به زن دیگری به نام داین هگارتی از همسر اولش جدا شد و از سال 1960 به بعد روابط نامشروعی را با وی آغاز کرد. لاوی، صاحب فرزندی نامشروع از هگارتی شد که هرگز با وی ازدواج نکرده بود.

وی همچنین علاقه وافری به نوازندگی پیانو داشت و طبق اطلاعات موجود در همین سال ها روابط جدی و پر دامنه ای را با برخی عناصر سازمانCIA همچون مایکل آکینو برقرار کرد.این فرد مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا در 30 آوریل 1966 در حالی که برای جمعی از اعضای حلقه های سری دایره اسرارآمیز با سری تراشیده سخن می گفت، مدعی بنیانگذاری کلیسای شیطان شد.لاوی کتابی را با عنوان ((انجیل شیطان)) و کتاب دیگری نیز با نام ((آیین پرستش شیطانی)) به چاپ رساند.روز مرگ لاوی با نام هالووین در آمریکا شناخته می شود.

شیطان پرستی گوتیک:

این نوع شیطان گرایی نیز مانند 2 نوعی که در قبل اشاره شد نوعی از شر پرستی با اشاره به تاریکی است و از کثیف ترین فرقه های انحرافی به شمار می آید.در موسیقی متالیکا نیز سبکی به نام گوتیک وجود دارد.کثیف ترین اعمال مانند خوردن نوزادان، تجاوزات جنسی و... به این گروه نسبت داده می شود.(گرچه برای تمام گروه های شیطانی این اعمال از واجبات به حساب می آید!) میل و درخواست به ((برگشت تاریکی)) در این شاخه بارز است.همانند اعضای گروه((آکنکار)) که با لباس های تیره به غارها و تاریکی ها برای فریاد کشیدن پناه می برند.

صهیونیست و شیطانیسم:

در اینجا رابطه میان صهیونیسم و یهودیت و ارتباط آن با شکل گیری و دوام شیطانیسم را بررسی می کنیم.بسیاری معتقدند متون دینی یهود،مهم ترین عامل ایجاد این نحله فاسد فلسفی بوده است.

متون:از منظر متون یهودی و نقش آنها در شکل گیری شیطان پرستی، چند نکته زیر قابل توجه است:

- براساس آموزه های تحریف شده یهودی و عبرانی ، شیطان نه یک موجود بد، بلکه فرشته ای خادم برای آزمایش انسان هاست.

- در مکاشفات نیز به عدد 666 به عنوان عدد مقدس شیطان پرستان، اشاره هایی شده است و آن عدد وحش توصیف شده است.

- خواه ناخواه، متون یهودی منبع برداشت برای مسیحیان نیز قلمداد می شوند و نگاه خاص به یهودیت به شیطان، تاثیرات فراوانی را بر مسیحیت داشته است.

تصوف یهودی(کابالا):

کابالا یا قبالا یا همان تصوف یهودی،آیینی است که به نوع خاصی از ریاضت های شیطانی یهودیت دلالت دارد. طبق نظر کارشناسان ملل و نحل، این فرقه تحت تاثیر عرفان و تصوف اسلامی و براثر همنشینی مسلمانان آندلس با برخی یهودیان تشکیل شده است.

کابالا، بخش رمزآلود و بسیار سری دین یهودی در 500 سال اخیر به شمار می آید و عمده تحولات جهان از سوی کابالیست ها دنبال می شود.

کریستف کلمب  و همکارانش همگی کابالیست بودند و از فنون جادوگری کابالایی و منجمان آن برای پیدا کردن قاره آمریکا بهره بردند.کابالا عمیقا بر برخی باورهای خرافی همچون جادوگری استوار است و رسما آن را مقدس میداند و این عمده ترین نقطه اشتراک شیطان پرستی در گذشته و حال است.هم اکنون اصطلاح کابالا، وصف کننده تمرین آیین و دانش محرمانه یهود است.مهمترین منابع و کتاب های کابالیستی که به عنوان ستون فقرات و پایه اصلی آیین کابالا درآمدند، شامل مجموعه کتاب های عبری((بهیر)) به معنای کتاب روشنایی- و((هیچالوت)) به معنای کاخ ها، می شوند که به قرن اول میلادی باز می گردند و نهایتا در قرن 13 میلادی کتاب((زوهار)) نوشته شد که تفکر و شکل کنونی آیین کابالا را تشکیل داد.

سرآغاز طریقت کابالا به اوایل سده سیزدهم میلادی و به اسحاق کور (1160-1235م) می رسد.او در بندر ناربون جنوب فرانسه- می زیست و برخی نظرات عرفانی بیان می کرد.مشارکت یهودیان در نحله های فکری رازآمیز و عرفانی به فیلواسکندرانی در اوایل سده اول میلادی می رسد.

بسیاری از مفاهیم آن(کابالا) شکل عبری مفاهیم رایج در فلسفه و عرفان اسلامی است.در واقع اندیشه پردازان مکتب کابالا به دلیل زندگی در فضای فرهنگ اسلامی و آشنایی با زبان عربی به اقتباس از متون مفصل عرفان اسلامی دست زدند و با تاویل های خود به آن روح و صبغه یهودی دادند.این کاری است که یهودیان در شاخه های متنوع علوم و دانش انجام دادند.برای نمونه باید به مفاهیم هوخمه(حکمت)، کدش(قدس)، نفش(نفس)، نفش مدبرت(نفس مدبره)، نفش سیخلت(نفس عاقله)، نفش جی(نفس حیات بخش)، روح و... در کابالا اشاره کرد.

مکتب کابالا نیز به 2 بخش حکمت نظری و حکمت عملی تقسیم می شود.در تصوف کابالا، بحث های مفصلی درباره خداوند و خلقت وجود دارد که مشابه عرفان اسلامی است بویژه در تاکید فراوان آن بر مفهوم نور و مراحل تجلی آن.

مناسک جنسی در فرقه کابالا:

مساله دیگر در فرقه کابالا، مناسک جنسی این فرقه است که از نیمه سده هجدهم و براساس آموزه های فردی به نام یعقوب بن یهودا لیب ظهور کردکه با نام یاکوب فرانک (1719-1726) شهرت دارد.یاکوب فرانک شاخه ((فرانکسیت)) فرقه کابالا را بر بنیاد میراث شاخه های متعلق به ((شابتای زوی)) و((ناتان غزه ای)) بنا نهاد.وی که به یک خانواده ثروتمند تاجر و پیمانکار یهودی ساکن اکراین تعلق داشت و همسرش نیز از یک خانواده ثروتمند بود در جوانی به طریقت کابالا جذب شد.فرانک کتاب ((ظهر ZOHARE)) کتابی که موسی بن شم تاولئونی در سال های (1280-1286) میلادی نوشت و با تدوین این کتاب،تصوف رازآمیز کابالا به صورت یک نظام فکری و عملی سازمان یافته و منسجم درآمد را خواند و به عضویت شاخه شابتای زوی درآمد.در دسامبر 1755 وی از سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان همراه 2 خاخام راهی زادگاه خود شد.فرانک در راس فرقه شابتای در پودولیا قرار گرفت،ولی کمی بعد در ژانویه 1756 کارش به رسوایی کشید.زمانی که فرانک و پیروانش در خانه ای دربسته مشغول انجام مناسک جنسی فرقه شابتای بودند، به علت باز شدن تصادفی پنجره ها، مردم مطلع شدند و...

یکی از مشترکات اعتقادی و آرمانی کابالا با شیطان پرستی به معنای نوین آن، نماد پنتاگرام یا ستاره 5 پر است.این نماد مانند ابزاری برای جادوگران کابالیست مورد استفاده قرار می گرفته است.گفتنی است بخش عمده ای از بازیگران و خوانندگان فحشا در جهان همچون مدونا کابالیست هستند.

مدونا در سال 2005 به طور رسمی عضویتش را در گروه های کابالا اعلام کرد و نام یهودی ((استر)) را بر خود نهاد.

نقطه دیگر اشتراک کابالا با شیطان پرستی، دیدگاه جنسی این دو فرقه است به این معنا که در هر دو نحله فاسد،لذت جنسی در اولویت قرار دارد.بنیانگذاران کابالا همان کسانی هستند که نهضتی را با عنوان((پرستش زنان)) تشکیل دادند که میتوان بصراحت آن را یک جریان شهوت محور خطاب کرد.این گروه،جریانی را پی گرفت تا رابطه جنسی نه مانند یک عمل برای تداوم نسل، بلکه در جهت هدف انسان در زندگی به آن نگاه شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که کابالیست ها،ذائقه جنسی مردان و زنان را در سراسر عالم دستخوش تغییر و تحول کرده اند و به سمت توحش برده اند، مانند تغییر جنسیت مایکل جکسون و...

نکته قابل توجه این است که فقط در سال 2006 از سوی دولت آمریکا مبلغ80 میلیون دلار به فعالیت های تبلیغاتی گروه های شیطان پرست اختصاص یافته است.

حوزه های فعالیت شیطان پرستی:

    بطور کلی محدوده فعالیت گروه های شیطان پرستی شامل اکثر موضوعات مورد علاقه جوانان می باشد و آنها سعی می کنند خود را با سلیقه ها ی جدید و نیازهای جوانان وفق داده و به روز شوند ولی عمده فعالیت این گروه ها در حوزه موسیقی، فیلم، نمادها و به عبارتی نماد سازی، طراحی لباس، مد و ... می باشد که سعی خواهیم کرد بطور مختصر اما مفید به هر یک از این موارد بپردازیم و در این شماره به مهمترین بخش از فعالیت های این گروه یعنی موسیقی خواهیم پرداخت.

موسیقی و شیطان پرستی:

شیطان پرستان با بهره از موسیقی توانستند به نفوذ خود در اقصا نقاط جهان بیفزایند.بیشتر این اقدامات در فضای تاسیس و فعالیت گروه متالیکا دنبال شده است.

آشنایی با متالیکا:

در سال 1981 یک نوازنده درام به نام لارس الریچ با انتشار آگهی فراخوان تشکیل گروه هوی متال را اعلام کرد و پس از مدتی موفق به جذب افراد مختلفی شد.فعالیت این گروه ها مانند دیگر گروه های هوی متال به صورت غیر قانونی و زیر زمینی در ظاهر و در باطن با حمایت سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا با شعارهای اجتماعی و اعتراضی ادامه و گسترش یافت.این گروه چند سال بعد پیشنهادهای  BLACK METAL را نیز عرضه کرد و ضمن ارائه آثار مختلف،زمینه را برای شکل گیری گروه های بعدی فراهم آورد.

ارزش های القایی متالیکا:

متالیکا در حقیقت ضد ارزش هایی را ارائه می کند که شامل بازگشت به تاریکی(محور اصلی تفکرات شیطان پرستان)، بی رحمی و تجاوزات جنسی، فحاشی، هجوم و حمله به جامعه و فرهنگ عمومی آن است.خوانندگان این گروه روی صحنه و در کلیپ های خیابانی دست به خوردن و آشامیدن میوه های فاسد، ادرار، مدفوع، خون و مردار می زنند و از کثیف ترین گروه های موسیقی جهان به شمار می آیند.متالیکا از همجنس بازی نیز دفاع می کند و آلبومی را در سالروز مرگ کوئین، همجنس باز بنام آمریکایی منتشر کرد.برخی آمارها حکایت از این دارد که تاکنون بیش از 10 میلیون و200 هزار کپی از آلبوم های این گروه موسیقی شیطانی به فروش رسیده است.

مرلین منسون:

استفاده از موسیقی و به تبع آن ظهور خوانندگان جدید همانند شیاطین نو، ظرفیت های جدیدی را در اختیار شیطان پرستان قرار داد.برایان هاگ وانر، نام اصلی فردی است که امروز به مرلین منسون یا به اختصار(MM) شهرت یافته است.او اکنون علاوه بر هواداران چندین هزار نفری در اقصا نقاط جهان به عنوان شیطان بزرگ شناخته شده و مورد پرستش قرار می گیرد، مانند دیگر افرادی که از چهره های شاخص شیطان پرستی به شمار می آیند، وی دوران کودکی توام با سختی فراوان مانند فقر و تنگدستی را سپری کرده است.

برایان وارنر یا(MM) تا کنون توانسته است نقش یک منجی را برای شیطان پرستان ایفا کند و این افراد را از بن بست عزلت خارج کرده و دوباره به عرصه فعالیت های اجتماعی وارد کند.مرلین منسون نیز مانند دیگر چهره های شناخته شده شیطانیسم، چندین مرحله در طول عمرش یعنی در 40سال گذشته برای مدت چند ماه یا چند هفته از نظرها دور شد و پس از طی زمان مورد نظر با ارائه یک کنسرت بزرگ یا در چهره ای جدید و البته سخیف تر از گذشته دوباره ظاهر می شود.شیطان پرستان ادعا می کنند که در این مدت به ملاقات شیطان یا شیاطین می روند و دستوراتی را دریافت می کنند.طبق اطلاعات موجود، زمانی که این افراد غیب می شوند، جلساتی را با برخی مقامات بلند پایه امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می کنند و خواسته هایشان را مبنی بر حمایت های مالی، حقوقی، و... بیان و از پشتیبانی ایشان برخوردار و مطمئن می شوند.

ورود شیطان پرستی به ایران:

نوع جدید شیطان پرستی در یک بازه زمانی 15 ساله با چند وقفه به ایران وارد شده است.

نحوه ورود:

چند گروه عامل و حامل ورود شیطان پرستی به ایران بوده اند که مهمترین زمینه ورود شیطان پرستی به ایران، میل جوانان به استفاده از موسیقی متالیکا و ساز گیتار بوده است.طی 15سال گذشته، موسیقی متالیکا به صورت زیر زمینی و غیرمجاز وارد کشور شده و در چارچوب آن، مفاهیم نحله انحرافی شیطان پرستی در اختیار جوانان قرار گرفته است.البته اقدام تامل برانگیز و بسیار ناشیانه آقای مهاجرانی در دوره تصدی ایشان بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای گروه ها، آلبوم ها و کتاب های اشعار موسیقی متالیکا نیز نقش اساسی را در جلب توجه عموم مخاطبان جوان به این نحله انحرافی فراهم آورد.

گفتنی است هوی متال، متال تاریک، گوتیک متال یا متال گوتیک چند سبک از موسیقی شیطانی متالیکا بود که به یمن غفلت! در دوران مدیریت آقای مهاجرانی وارد ایران شد.

براساس گزارش های رسمی نزدیک ۷۰ فرقه شیطان پرستی در کشور فعال هستند که به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند در حال جذب نیرو هستند.
در همین حال آشنایی با ظاهر این افراد در داخل کشور و مفهوم پوشش و علائم آنها می تواند در شناسایی و برخورد با آنها موثر باشد.
ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از جوانان از روی ناآگاهی از این پوشش وعلائم استفاده می کنند
که بیان این گونه مطالب ضمن اینکه می تواند برای آنها روشنگر باشد، نباید باعث سوء ظن نادرست به جوانان شود.
شلوارهای گشاد، لباسهای رنگی جلف، انگشتر‌های خاص تیغ دار، دستبندهای عجیب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند یا سر طاس، نشانه‌های ویژه گروههای همسو با شیطان پرستی است که حضور افرادی با چنین ظاهری هر چند انگشت شمار اما هشدار دهنده است.
از دیگر نشانه های این افراد مدل موهای عجیب و غریب شان است اکثرا ابروهایشان را می تراشند یا به سمت بالا طراحی می کنند، رنگ آرایششان اغلب مشکی، بنفش و قرمز تند است، پوست بدنشان را با اشکالی مانند جمجمه، صورتک‌های شیطانی و سمبل‌ها خالکوبی می‌کنند، لباس‌هایشان از جنس جیر و چرم و اکثرا به رنگ مشکی و قرمز می‌باشد، چکمه‌های چرمی ساق بلند که اغلب با فلز تزئین شده است می‌پوشند. افراد وابسته به این فرقه مانند فراماسون‌ها از برخی علائم و نمادهای رفتاری نیز برای ابراز همراهی با این فرقه استفاده می‌کنند. یکی از این علائم دست شیطان یا (کرنوتی) در ایتالیایی به معنی حکومت شیطان است. این علامت جهانی از سوی سیاستمداران، افراد مشهور و گروه‌های «هوی متال»، برای اظهار وفاداری به نیروهای شیطانی به کار می‌رود و علامت بصری به معنای ((سلام
 شیطان است))اما نکته مهمتر تحلیل علائم و نمادهای فرقه های شیطان‌پرستی است...

منابع:

1)ر.ک،جام جم،کژ راهه،اسفند86                                                                 2)www.saaralaah.blogsky.com                                                     3)اینترنت                                         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد