مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

چرا اصلاح طلبان اینقدر از شکست ناراحتند؟

با گذشت یک هفته از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهترین پیام‌های این انتخابات به صورت کاملاً زیرکانه‌ای از سوی طیف شکست خورده انتخابات مسکوت نگه داشته شد.

به گزارش ثانیه نیوز خبرنامه دانشجویان نوشت: پنهان کردن پنجمین شکست پی در پی سید محمد خاتمی که مهمترین ابزار جناح موسوم به اصلاح طلب برای جمع کردن ظرفیت اجتماعی در انتخابات است، یکی از مهمترین استراتژی‌های اتاق فکر این طیف سیاسی است.

در این خصوص بررسی پنج انتخابات اخیر در کشور (با احتساب دو دور انتخابات دور نهم ریاست جمهوری) نشان می دهد روند افول محبوبیت کاندیدای اصلاح طلبان نه تنها مخصوص انتخابات اخیر نبوده است بلکه در یک شیب معنادار از سال 8 با دومین دوره انتخابات شورای شهر و روستاها آغاز شد و با هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.

 

 

 

بر این اساس اولین شکست رسمی سید محمد خاتمی به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر می گردد، در این انتخابات خاتمی به صراحت از مصطفی معین حمایت کرد اما بر خلاف انتظار وی، تنها 4 میلیون ایرانی به معین رای دادند.

 

 

این شکست برای خاتمی در هفته ی بعد از 27 خرداد ادامه یافت، چرا که حتی حمایت های معنادار سید محمد خاتمی از هاشمی رفسنجانی موجب پیروزی هاشمی نشد، به این ترتیب ناظران سیاسی معتقد بودند عملکرد 8 ساله دولت اطلاحات به اندازه کافی از محبویت خاتمی کاسته است.

 

 

 

سال 85 نیز نیروهای اصلاح طلب برای پایان دادن به شکست های خود، در سومین دوره ی انتخابات شواری شهر به صورت رسمی از عکس های خاتمی استفاده کردند و نتیجه باز هم چیزی جز شکست نبود.

 

 

 

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اما نقطه عطفی بود که حتی بعد ها موجب کناره گیری خاتمی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم شد.

عنوان "یاران خاتمی" در حالی شهر های مختلف به خصوص تهران را پر کرد اما توفیق حداقلی اصلاح طلب ها در سومین دوره انتخابات شهر و روستا نیز از دست رفت و دست آخر تئوری پردازان اصلاح طلب را به این نتیجه رساند که در دور دوم انتخابات مجلس هشتم به طور کلی از عکس و اسم خاتمی استفاده نکنند.

 

 

 

اما شکست سنگین و تاریخی آقای خاتمی به هفته ی گذشته برمی گردد: فشار همه جانبه گروه های مرجع اصلاح طلب به خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات موجب شد، وی از بهمن ماه سال 87 حدودا 40 روز کاندیدای محبوب اصلاحات باشد، اما حضور یکباره میرحسین موسوی در انتخابات و کناره گیری خاتمی اولین بذر های ناراحتی را در جبهه اصلاح طلب کاشت.

پس از کناره گیری خاتمی به بهانه حضور موسوی، خاتمی تبدیل به رهبر جبهه اصلاح طلب شد، مسئله ای که به هیچ عنوان مورد قبول تمام احزاب اصلاح طلب قرار نگرفت.

خاتمی طبق پیش بینی ها با گرفتن عکس یادگاری، تمام و کمال به حمایت از میرحسین موسوی پرداخت ولی نتیجه باز هم نشان داد تاریخ سیاسی ایران به دوران "پایان خاتمی" رسیده است.

 

 

 

استفاده افراطی از چهره خاتمی در پوسترهای مهندس موسوی، حضور چشمگیر وی در فیلم انتخاباتی میرحسین و اظهار نظرات متعدد وی در حمایت از کاندیدای مشارکت و مجاهدین برای سنجش محبوبیت آقای خاتمی کافی بود اما با عدم اقبال جامعه به میرحسین موسوی یکی از دلایل کناره گیری خاتمی از کاندیداتوری در انتخابات مشخص شد!

این موضوع از اظهارنظرات خود شخص سید محمد خاتمی نیز پیداست؛ آنجا که وی صریحا اعلام می کند اگر من رای نیاورم برای اصلاحات خیلی بد است.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:44

دوست عزیز ، خیلی خوشحالم که بعد از مدتها وبلاگ شما رو خوندم که بر خلاف همه ، حقیقت میگه .

ممنون دوست عزیز .

زینب سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:03 http://zeynab73.blogsky.com

سلام
آره با پیروزی دکتر مرگ اصلاح طلبا به لطف خدا خواهد فرارسید!

آیتا سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 16:55

سلام دوست عزیز به فروشگاه منم سر بزن خوشحال می شم عزیزم

"فروشگاه اینترنتی آیتا شاپ " فروش جدیدترین فیلم ها ، کارتون ، نرم افزار ، بازی و... با 35% پایین تر از قیمت پشت جلد کالاها

"تمامی اجناس خود را با نصف قیمت خریداری کنید ، جدیدترن نرم افزارها نصف قیمت ، جدیدترین فیلم ها نصف قیمت ، جدیدترین بازی های کامپیوتر نصف قیمت"
>> بسته بندی ضد خش و حرارت با سی دی های سیلور بهترین کیفیت <<
"""""""""""" Www.aytashop.com """""""""""""""

رسول سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 22:40


صد رحمت به خاتمی این جناب موسوی که انقدر خود بزرگ بین است که گمان کرده اگر بعضی اقایان سیاسیون مرتبا از ایشان دعوت میکرده اند در انتخابات شرکت کند لزوما همه مردم هم بایست به او رای دهند

زهی خیال باطل

آلاء دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 14:57

نه آقا رسول نشنیدید میگن سگ زرد برادر شغاله عزیز من خاتمی و موسوی و هاشمی و... نداره همشون یکین خاتمی اتفاقاْ از همه ابلیس تره موسوی بدبخت پخمست اونا هم پرش می کنند می فرستنش جلو اونم هی میاد چیز چیز میکنه
سر فراز باشی وطن من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد