مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

مهدویت رمز نجات بشریت

جهت بهره برداری در راستای تعالیم متعالی اسلام و فرهنگ غنی تشیع

اگر عمر حضرت زهرا را شهید کرده بود چرا ...؟(2)

عنوان فوق در ایام فاطمیه همراه پرسش هایی درباره شهادت حضرت زهرا«سلام الله علیها » در منطقه سیستان بدون نام و نشان نشر یافته که لازم  است در باره آن تو ضیحاتی  به طور اختصار داده شود تا خوانندگان محترم به حقایق تاریخی بهتر آگاه گردند

نام این پرسش ها را دعوت به وحدت نامیده اند در صورتی که مطالب آن جز بر خلاف وحدت نیست . گویا تهیه کنندگان این پرسش ها وحدت را به معنای رها کردن سنت ها ، عقاید و باورهای مذهبی که با مذاهب دیگر مخالف است، می دانند در صورتی که وحدت با حفظ عقیده منافاتی ندارد بلکه باید مشترکات را مورد توجه قرار داد و به مسایل اختلافی دامن نزد. برگزاری مجالس عزاداری برای حضرت زهرا یک سنت اسلامی است که از قدیم بوده و شیعیان نه تنها برای آن حضرت بلکه برای پیامبر اسلام»ص» و اهل بیت برگذار می کنند و از قدیم محافل و مجالس بزرگی تشکیل می شده است از این رو اختصاص به زمان های اخیر ندارد تا بگویید چرا مساله شهادت را تازه مطرح می کنند. مساله شهادت از قرن نخست هجری در منابع روایی و تاریخی یاد شده است که جای خود بیان شده است شاید نویسنده یا نویسندگان این پرسش ها جوان هستند ویا با اغراض  دیگری این مطلب را مطرح می کنند، اگر در برخی تقویم ها  ذکر نشده   دلیل بر آن نیست که مساله شهادت تازه مطرح شده است ،پیش از انقلاب برگزاری مجالس ایام فاطمیه کمتر از زمان حال نبوده است البته در زمان کنونی به خاطر وجود رسانه های خبری بیشتر ارایه می گردد.

ادامه مطلب ...

آیا دعوا واختلاف حضرت زهرا و خلیفه اول صحیح است؟(1)

   آنچه در این نوشتار می آید نگاه علمی و بدون تعصب درباره تبیین مطلب فوق می باشد. از خداوند بزرگ توفیق می خواهم تا بتوانم در این مقال، واقعیت ها را بیان کنم بدون آنکه به مقدسات و یا شخصیت های مورد قبول فرق و مذاهب اهانتی بشود.زیرا نویسنده بر این باور است ، که اهانت به مقدسات دیگران نه تنها راه گشا نیست بلکه موجب مشکلات و دشواری فراوانی می شود ، از این رو با استفاده از قرآن و سنت ، روش تحقیق و تبلیغ خویش را دو آیه ازقرآن قرارمی دهیم:

ادامه مطلب ...